El consell d’un avi sobre portar els nens petits a pescar

Fotos © Ken Schultz

Els meus fills i les seves famílies viuen molt lluny de casa meva. Els néts són petits, i quan els visiten m’asseguro de portar-los a pescar. Ara mateix, són coses senzilles, utilitzant esquers i flotadors per al baix i el peix pan. Recentment, la meva filla, Megan, i el seu fill de 5 anys, Gabe, i la filla de gairebé 3 anys, Rory, van visitar i els vaig portar a pescar a l’estany dos matins successius.

En Gabe ja ha agafat peixos amb mi abans, normalment només nosaltres dos. Té ganes i li encanta. Però aquesta vegada, la seva germana, que vol fer tot el que ell està fent, ens va unir a la seva primera experiència de pesca, i hi va haver una nova dinàmica, que incloïa compartir.

Megan va venir i va ser la responsable del més important que ha de tenir qualsevol sortida de pesca per a nens: menjar i begudes que els agradin. És gairebé segur que els nens tindran gana o set al cap d’uns minuts d’una sortida, de manera que això no es pot minimitzar. Les begudes, per descomptat, són especialment importants quan fa calor.

Això va ser important a la nostra sortida, ja que estàvem vivint una onada de calor. No vam tenir més remei per diferents motius que començar a mig matí el primer dia. Aquesta no és la meva preferència a l’estiu i quan fa calor, però Gabe tenia tanta ganes que vam decidir anar-hi igualment i es preveien tempestes per als dies posteriors. Molta acció generalment superarà les molèsties, però pescar aviat en aquest moment sovint és millor per aconseguir acció i per a la comoditat personal. Com que els nens han de portar PFD mentre estan en un vaixell, això pot augmentar el seu malestar en temps calent, però si estan acostumats a portar PFD d’experiències passades en vaixell, és menys probable que sigui un problema.

Sovint sorgeix la pregunta de quan els nens poden començar a pescar. Depèn del nen, és clar. En Gabe encara no ha après a fer càsting, però als 5 anys podria si tinguéssim prou temps d’entrenament. Pot enrotllar peixos petits pel seu compte sempre que l’aparell estigui ben configurat. Als 3 anys, i un principiant, Rory amb prou feines pot aguantar una canya lleugera i no es pot confiar que mantingui l’adherència d’una canya que és estirada per un peix. Així que necessita ajuda. Per descomptat, als nens els agradaria fer les coses ells mateixos, i ho haurien de fer tan aviat com puguin. Però poden veure un flotador (bobber) i s’emocionaran quan cau o desapareix. Així, vam pescar peixos amb hams circulars petits per al llobarro, i cucs amb hams J de tija llarga per al peix lluna. Vaig col·locar els esquers en posició, vigilaven l’activitat (quan no menjaven, bevien o jugaven amb els peixos i els cucs).

El segon dia vam començar més aviat, però la calor i la humitat eren tals que vam buscar refugi a l’ombra sempre que vam poder. Això també va ser millor per als peixos, perquè allà és on vam agafar la majoria de llobarros, bànquies blaves i crackers. Tampoc vam agafar gaire a les dues sortides (uns sis peixos durant dues hores cada viatge), però la Rory va gestionar el seu primer baix, bluegill i shellcracker, i sempre va ser molt conscient de qui havia de ser el torn de desembarcar el següent peix.

Si hagués estat més fresc i si l’acció hagués estat ràpida, potser ens hauríem quedat més temps, però si voleu que els nens gaudeixin de la pesca, és autodestructiu empènyer-los. Deixa de pescar quan vulguin, és a dir, quan fan massa calor (o fred o humit) o ​​avorrit.

Aquí teniu altres dos consells per portar els nens a pescar. Primer, animeu però no insistiu, que manipulin els peixos o els toquin. Ho faran si i quan volen. Tot i ser una primera vegada, la Rory estava més interessada a tocar i agafar que el seu germà. Que alliberin els seus peixos, si volen.

En segon lloc, la majoria dels nens al principi volen conservar el que capturen, o almenys els exemplars més grans. La meva regla és que no ens guardem el que no menjarem. Has d’estar disposat a menjar-lo si el vols conservar. A molts joves no els agrada menjar peix, així que vacil·len quan s’explica aquesta regla. La meva neboda, quan era jove, odiava menjar peix, però volia quedar-se amb la seva captura. Va acceptar menjar-se’l i, sorprenentment, va trobar que li agradava, amb gran disgust de la seva mare (tot i que ella només menjaria el peix que ella pescava i que jo vaig cuinar). De vegades deixo que els nens guardin un peix durant una estona al pou perquè puguin admirar-lo una mica més sense deixar-lo caure a terra o ser manipulats malament. Llavors ho deixem anar. Això no és factible en temps calorós.

Després de pescar, vam celebrar les captures de Gabe i Rory anant a una gelateria. Alguns poden dir que és una recompensa o un suborn, però jo ho anomeno reforç positiu, un altre element important per portar els nens a pescar.